Mind a gyalogos, mind a kerékpáros hidak esetében fontos a hídmozgások- és rezgések vizsgálata. A híd viszonylagos kis tömege miatt hajlamosabb a rezgésekre, ráadásul ezeket az áthaladás során a gyalogosok jobban is érzékelik. A dinamikus terheléssel kielemezhető, hogyan reagál a híd szerkezete a gyalogosok keltette rezgésekre. A híd viselkedését különböző létszámú gyalogos csoportok összehangolt mozgásának áthaladásával mérték a szakemberek – olvasható a NIF közleményében.
A híd szerkezete a tehergépkocsival történő méréseket is lehetővé tette. A próbaterhelés során statikus- és dinamikus terhelési sorozatok vizsgálatát végezték el a híd 4 különböző pontján, két tengelyes kialakítású, tengelyenként 5,5 tonna terhelésre beállított teherautó segítségével – emelték ki.
A beruházás részeként az új nyomvonalú kerékpárút építésén kívül a meglévő földutakat leburkolják, felújítják és fejlesztik a közvilágítást.
A szakasz egy része Natura 2000 védettséget élvező ártéri erdőben vezet, ahol korszerűsítik a meglévő kerékpárutat, Szentendre területén új kerékpáros pihenőhelyet alakítanak ki, valamint két pihenőhelyet újítanak fel Budakalászon.
A nettó 850 millió forintos fejlesztés kivitelezője a HE-DO Kft., a beruházást európai uniós és magyar forrásból finanszírozzák, a szakasz része az EuroVelo 6 bicikliútnak.