Mint a múzeum közleményében felidézik, november 7-én kezdődött a 3-as metró középső, Lehel tér és Nagyvárad tér közötti szakaszának felújítása. A Közlekedési Múzeum szakemberei – a két korábbi szakasz lezárásakor megszokott gyakorlathoz hasonlóan – a BKV-val szorosan együttműködve számos értékes műtárgyat, az utasok emlékezetében szimbolikusként megmaradó elemeket mentettek meg.
Az intézmény muzeológusai a BKV-val együttműködésben a kezdetektől szakmai alapon kiválogatják a közlekedéstörténeti szempontból értékes, az állomásokról kikerülő tárgyakat, köztük a narancs- és citromsárga padokat, utastájékoztató táblákat, térképeket, fali kőburkolatokat, fém burkolatelemeket és gépészeti eszközöket.
A muzeológusok a múlt héten is bejárták az azóta lezárt – Kálvin téri, Deák téri és Nyugati pályaudvari – állomásokat, hogy kiválasszák azokat a tárgyakat, amelyek a múzeum gyűjteményébe kerülnek.
A vonal felújítása során összesen 510 műtárgy érkezett a gyűjteménybe: a Lehel tér és Újpest-Központ közötti metrószakaszról 232, a Kőbánya-Kispest és Népliget közötti állomásokról 128, az Arany János utcai és a Ferenciek tere állomásról 63, a Semmelweis-Klinikák és a Corvin negyed állomásról 46, a Deák Ferenc tér, Kálvin tér és Nyugati pályaudvar állomásról pedig 41 darab.
A Deák téri metróállomás falburkolatába illesztett ikonikus alkotás, Joao Rodrigues Vieira portugál képzőművész betűcsempékből álló műve – amelyen portugál költemények magyarra fordított és magyar költemények portugálra fordított részletei betűzhetők ki – szakszerű tisztítást követően eredeti helyszínén marad – közölte a múzeum.