A közlemény szerint a Keleti pályaudvaron március közepén kezdődött kivitelezés leglátványosabb eredménye, hogy befejeződött a régi lépcsők bontása a műemlék jellegű gránit- és márványburkolatok óvatos eltávolításával. Korábban elbontották a pénztárakat, a pincehelyiség megszűnő falait és leverték a vakolatot.
Az építési törmeléket elszállították a területről, helyet biztosítva a további munkáknak. Eddig több mint 1200 köbméter sittet hordtak ki a Keleti pályaudvarról. Mindez egyebek mellett csaknem 1000 négyzetméter vakolat, 700 négyzetméter álmennyezet, 5 vasbeton lépcső, 35 kilométer kábel és 600 négyzetméter aljzat bontásával, valamint 800 négyzetméter padlóburkolat és 350 négyzetméter falburkolat bontásával gyűlt össze – ismertették.
Az épülő 93,19 négyzetméter üvegfödém össztömege 36,4 tonna lesz.
A következő munkafázisban megtörténik a pinceszinti tartószerkezeti falak utólagos szigetelése injektálással, és elkezdődtek a talajmegerősítési, alapozási munkák. Ezt követően az aljzat kavicságyazat-terítése, tömörítése következik.
Kiemelték: a beruházásnak köszönhetően a korábbi belföldi pénztárak és az azok előtti terület teljes átépítésével, több mint 1542 négyzetméteren akadálymentes utascentrum készül, ahol az eddiginél sokkal komfortosabb lesz az utasok kiszolgálása.
Egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, a belföldi vagy akár nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére, és akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart az aluljárószint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn vagy liften – írták a közleményben.
Forrás: MTI/ Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán