Azt már tapasztalatból tudtuk, hogy olvasóink és Facebook-követőink élnek-halnak a nosztalgikus (divatos szóval: retro) témákért, viszont ennek ellenére is meglepett minket a BM-Volvo homlokrakodókról szóló írásunk elsöprő népszerűsége. Nem mellékesen a kommentek is özönlöttek oldalunkra – többen felidézték azokat azt időket, mikor maguk is hasonló rakodógépekkel dolgoztak. Sőt! Pár üzenetből az is kiderült, hogy egy-két helyen még ma, az ősmodell bemutatása után bő 70 évvel is használják a strapabíró svéd masinákat.
A 2000 novemberében lezajlott nagy londoni gyémántrablás-kísérlet szinte ordított a megfilmesítésért, amit idén tető alá is hoztak az egyik streaming-szolgáltatónál sorozatos formában. Ezen, no meg a 25. évfordulón felbuzdulva májusi írásunkban elevenítettük fel az elfuserált akció részleteit. És miként kerül egy ilyesféle bűntény egy építőgépekkel foglalkozó magazinba? A válasz is megtalálható cikkünkben.




Közkedvelt cikksorozatunkban rendszeresen ássuk bele magunkat a világ legismertebb műtárgyainak építésébe – csak idő kérdése volt, mikor jutunk el a Golden Gate-hez. Elvégre kevés híresebb híd van a világon, mint a narancsszínű acélszerkezete okán is kiemelkedő San Franciscó-i legenda. Írásunkban többek közt a rikító árnyalat eredetének is utánajártunk, nem beszélve a kivitelezés más apró érdekességeiről.
2025-ben sem hagytuk olvasnivaló nélkül a különleges, sőt, fura építőgépek rajongóit (bevalljuk, magunkat is ebbe a kategóriába soroljuk). A japánok távirányítású modellje nem a leggyorsabb, legnagyobb vagy legerősebb a dózerek mezőnyében, viszonyt olyat tud, amit gyakorlatilag senki más: a víz alatt is működőképes marad. Hogy miként jutott el egy példány Csernobilba, az valószínűleg már sosem derül ki, az atomerőmű-katasztrófa helyszínén rozsdásodó példányon kívül pedig mindössze 35 ilyen gép készült a gyártás 22 éve alatt.


