A 7,3 milliárd forintos beruházás eredményeként Balatonfűzfőt, Balatonakarattyát és Balatonkenesét elkerülő, kétszer egysávos út épült 2,4 kilométer hosszan, valamint körforgalmi és külön szintű csomópont.
Az átadón Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára azt mondta, hogy a beruházás jelentősen csökkenti majd az útszakaszon korábban tapasztalható nyári torlódást. Elmondta, hogy a 2016 és 2024 közötti időszakban a közúthálózat korszerűsítésére szánt 3200 milliárd forintból 1800 milliárd forint hazai forrásból származik. Az idei évben 566 milliárd forintból valósulnak meg közúti beruházások.
Hozzátette: az észak-balatoni térség jobb megközelíthetőségét szolgáló, most átadott csomópont további, már megvalósult és tervezett fejlesztések kezdőpontjának is számít. Közelében kezdődik az M7-es idén és tavaly három ütemben, összesen 20 kilométeren felújított szakasza. Az új csomópontból dél felé indul majd az M8 gyorsforgalmi út előkészületben lévő, a Balaton mellől Dunaújvároson és Kecskeméten át a Dél-Alföldig vezető szakasza.
Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója elmondta, 2008 májusa óta hiányzott a közlekedőknek a most átadott útszakasz, amely az M8-as autópálya megépülésével lesz majd teljes.
Kiemelte, hogy több jelentős beruházás is zajlik a térségben, ezek közé sorolta az Örvényes és Balatonakarattya között 43,5 kilométeren megújuló kerékpárutakat, melyhez kapcsolódva 2020 őszén elkezdődik a Balatonkenesét és Balatonfűzfőt érintő 4,2 kilométeres új kerékpárút építése. Emellett 2020 első negyedévében megkezdődik a 8-as számú főút Veszprém déli elkerülő első ütemének megvalósítása is – fűzte hozzá.