A 600 méter hosszú új komáromi Duna-híd utolsó elemét a Clark Ádám úszódaru vitte a helyére és tartotta addig, amíg a szakemberek befejezték a rögzítését. A munkálatok során hajózási zárlat volt érvényben.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleménye szerint az új komáromi Duna-híd szerkezetének különlegessége a hídpálya Szlovákiához közelebbi oldalán található ferde pilon, ami a rajta átfűzött kábelek segítségével tartja a híd felszerkezetét. A pilon teljes magassága 118 méter, ebből nagyjából 98 méter magas a látható rész. Az alsó 20 méteres darab a Duna közepén álló pillér belsejében helyezkedik el, a pillér alapjához rögzítve – írták.
A pillérek elkészítése során a kivitelező közel 20 ezer m3 betont épített be. Összeszerelt állapotban az acélszerkezet súlya 7.180 tonna, ehhez hozzáadódik még a kábelek súlya is, ami közel 320 tonnát jelent.
A NIF közölte, hogy az új komáromi Duna-híd beruházásából a hídpálya szigetelése, az aszfaltozás, a helyszíni korrózióvédelmi munkák, burkolatjel festések, a korlátok elhelyezése, a köz- és díszkivilágítás szerelése, a híd monitoring- és riasztórendszerének kiépítése, a hajózási jelzések és légi akadály jelző felszerelése van még hátra.
A híd építése a műszaki átadás-átvételi eljárás lezárásával 2020 május végére fejeződik be. Ezt követően mindkét országban megindulhat a hatósági forgalomba helyezési – Szlovákiában használatbavételi – eljárás. A híd megnyitása a forgalom számára 2020. június végén várható. Az új komáromi Duna-híd kivitelezését a H-M DUNAHÍD Konzorcium végzi nettó 91,2 millió euró értékben.