Palkovics László az M4-es gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti 17,6 kilométeres szakaszának átadásán közölte, hogy ezzel a szakasszal, amely 26 milliárd forintból épült meg, elkészült a gyorsforgalmi út teljes Pest megyei összeköttetése, és 2022 tavaszáig megépül a Szolnok elérését és elkerülését biztosító Abony-Törökszentmiklós út is.
A gyorsforgalmi út első részét, az M0 és Cegléd közötti 44,5 kilométeres szakaszt idén februárban adták át a közlekedőknek. A korábbi 4-es főút az ország egyik legforgalmasabb és leginkább balesetveszélyes útja volt, ezért a kivitelezők arra törekedtek, hogy amint lehet, szakaszonként ideiglenes forgalom alá tudják helyezni az elkészült részeket.
Így történt ez Cegléd és Abony között is. Az M4-es gyorsforgalmi út 311. számú főúti csomópont-Abony nyugati csomópont közötti 6 kilométeren, melyen a meglévő 2X2 sávos út felújítását végezték el, ott 2019 nyarától közlekedhetnek a járművek – olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményében.
A NIF kiemelte, hogy a hiányzó 11,6 kilométeres szakasz elkészültéhez további egy évre volt szükség. Az M4-es gyorsforgalmi út az Abony nyugati csomópont és a leendő M4-M8 elválási csomópont között a meglévő 2X1 sávos szakasz bővítésével valósult meg. Az utat úgy tervezték, hogy a későbbiekben autópályává fejleszthető legyen, azonban addig a megengedett sebesség 110 km/h óra.
A fejlesztés során két különszintű csomópont épült, négy új aluljáró épült, három aluljárót és egy felüljárót felújítottak. A beruházás során ezen kívül elvégezték 1,2 km 2×1 sávos főút, 1,1 km 2×1 sávos mellékút és 3 km 2×1 sávos burkolt önkormányzati út felújítását, valamint 6,5 km önkormányzati földút építését is. A Tápiószele-Abony összekötő út térségében egy kétoldali, egyszerű pihenő is megépült. A lakosok komfortérzetének növelése érdekében 2,2 km zajárnyékoló fal épült – írta a NIF.
Forrás: NIF/MTI/Kiemelt kép: Dömötör Csaba