Már átjárható a déli összekötő harmadik vágánya

Átjárható a déli körvasút fejlesztésének első ütemében megvalósuló új hídszerkezet, amely a déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik vágányának ad helyet – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

Közleményük szerint ezzel mintegy 70 év után először új vasúti vágányon nyílik majd átkelési lehetőség a Duna felett. Az első vonatok már idén tavasszal közlekedhetnek a déli összekötő új hídszerkezetén.

Felidézték: a Duna magas vízállása miatt csaknem egy hónapot voltak kénytelenek várakozni az utolsó hídelemmel a pesti oldalon, a Petőfi híd és a Rákóczi híd között. Február 18-án azonban megkezdhették a beemelést, amely befejeződött, így teljesen átjárhatóvá vált az új vasúti vágányt hordozó hídszerkezet.

Hozzátették: a még hátralévő munkálatok – a hídtartozékok szerelése, a korrózióvédelem tökéletesítése, a vasúti szakági munkák – az utolsó simítások ahhoz, hogy az új vasúti híd teljes értékűen hozzájáruljon a dunai látképhez is.

Már átjárható a déli összekötő harmadik vágánya
Teljesen átjárhatóvá vált az új vasúti vágány. Forrás: NIF

Ezzel párhuzamosan megkezdődött a középső hídszerkezet egyes tartozékainak bontása. Egyelőre csak az üzemi járdát és az ahhoz tartozó korlátot bontották el, de hamarosan indul az acélszerkezet darabolása és elszállítása is, ezt – akárcsak az építést – a vízről végzik. A Clark Ádám és a Hebo lift-8 úszódarut mostantól gyakrabban lehet majd mozgásban látni az összekötő vasúti híd környékén, ugyanis ezek az építés mellett a bontásban is főszerepet játszanak – olvasható a közleményben.

A déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából történik. A kivitelezést a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Korlátolt Felelősségű Társaság végzi. Az összekötő vasúti hidat a déli körvasút fejlesztése részeként korszerűsítik.

Már átjárható a déli összekötő harmadik vágánya
Forrás: NIF

Kiemelték, a déli körvasút fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat járjon az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé váljon és nagyobb szerephez jusson a főváros közlekedésében.

A NIF tájékoztatása szerint a beruházás részeként bővül kettőről háromvágányosra a déli összekötő vasúti híd kapacitása, ennek első eleme a most elkészült új hídszerkezet, a következő ütemben történik meg a meglévő két hídszerkezet cseréje.

Forrás: MTI/NIF Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán