Elkezdődött az M6-os befejező szakaszának építése

Elkezdődött az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda, azaz az országhatár közötti, mintegy húsz kilométeres befejező szakaszának építése – jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára.

Schanda Tamás ismertetése szerint az M0-ás körgyűrűnél induló és jelenleg Bóly térségéig vezető M6-os autópálya Ivándárdáig, a magyar-horvát határig húzódó, húsz kilométeres, befejező szakaszának építése a közelmúltban vette kezdetét a földmunkák megindulásával.

A Strabag és a Duna Aszfalt konzorciuma az Unitef-83 és a Főmterv tervei alapján közel 88,7 milliárd forintból építi meg a gyorsforgalmi szakaszt. Kiemelte, hogy 2020 végére tizenkilenc megyei jogú város és hét határállomás lesz megközelíthető négysávos úton. 2025-re pedig minden megyei jogú város és kilenc határállomás lesz ilyen utakkal elérhető – fűzte hozzá.

Elmondta: a tervek szerint Magyarország bármely pontjáról harminc percen belül elérhető lesz egy négysávos út, minden, ma még csak főúton elérhető megyei jogú várost bekötnek a gyorsforgalmi úthálózatba és kiépítik az autópályák, autóutak országhatárokig tartó szakaszait. Hozzátette: ez utóbbi terv részét képezi az M6-os út befejezése.

A M6-os befejező szakaszának építésével kapcsolatban felhívta a figyelmet arra, hogy az autópálya befejezése hozzájárul ahhoz, hogy az Adriai- és a Balti-tenger közötti közúti kapcsolat is teljessé váljon a jövőben, ilyen szempontból a beruházás kulcsfontosságú európai tekintetben is.

Szerinte az út megépítésének összetettségét mutatja, hogy a hamarosan megépülő kétszer kétsávos gyorsforgalmi útszakasz részét képezi egy felüljáró, hét aluljáró, hat hídszakasz, egy vasúti és három közúti külön szintű kereszteződés és egy komplex pihenőhely megépítése is.

Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese az M6-os befejező szakaszának műszaki tartalma kapcsán elmondta: a szakaszon három csomópont épül, így az M6-M60 utak találkozásánál, Bóly keleti részén épül külön szintű kereszteződés és egy lehajtó Villányhoz biztosít kapcsolatot. Utóbbiról közölte: 2022-2023 körül egy, a gyorsforgalmi szakasz és a villányi elkerülő között futó, kilenc kilométeres, kétszer egy sávos út megépítésének tervei is rendelkezésre állnak majd, így a sztráda meghosszabbítása a népszerű borvidék elérését is megkönnyíti majd.

Forrás: NIF/MTI/Kiemelt kép: NIF

Írta: Grund Online