A Közlekedési Múzeum tájékoztatása szerint a döntés értelmében előre lehet hozni egyes munkafázisokat, így a bontásokat, a korábban szennyezett járműjavító talajának környezeti kármentesítését, néhány kisebb épület rekonstrukcióját.
Az Északi Járműjavító 2022-től hivatalosan is a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum otthonává válik, mivel a kormánydöntés értelmében a terület vagyonkezelését a Közlekedési Múzeum veszi át az állami vagyonkezelőtől. Ezzel a Dízelcsarnok és környéke az intézmény kezelésébe kerül. Felidézték, hogy amióta a Közlekedési Múzeum bezárta kapuit a Városligetben és az akkor még álló épületet visszavette a vagyonkezelő, az intézménynek nem volt főépülete. A Kormány ezen döntésével hivatalosan is az Északi Járműjavító vált a múzeum új otthonává.
Az Északi Járműjavító Dízelcsarnokát a MÁV 2009-ben zárta be, azóta üresen áll. Jelenlegi állapotában egy időszaki kiállítás keretében tekinthető meg, amely még október végéig, csütörtöktől vasárnapig látogatható. ű
Az új Közlekedési Múzeum tervezésére 2018-ban nemzetközi építészeti tervpályázatot írt ki a Múzeum, amit a New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro építésziroda nyert meg. A tervezés több mint egy éve zajlik, a vázlattervek elkészültek, az építési engedélyezés még idén megindul.
Kiemelték, hogy egy ilyen régi ipari csarnok rekonstrukciójának tervezése még egy vadonatúj múzeumépület tervezésénél is nagyobb kihívás. A megmaradt szerkezeti elemeket, ajtókat, ablakokat, volt darukat, különböző vasúti berendezéseket egyesével kellett felmérni. Az építési engedélyek megszerzése után még további egy évnyi tervezési munka van hátra a kiviteli tervek elkészültéig, amelyek minden apró részletre kiterjedően megadják majd a kivitelezőnek, mit kell megőrizni a régi csarnokból és mit kell átépíteni.
Forrás: MTI/ Kiemelt kép: Közlekedési Múzeum/facebook