A BKK közleménye szerint az elsődleges adatok alapján jól vizsgázott a Lánchíd átkelője, amelynek felújítása továbbra is az ütemtervnek megfelelően és a költségkereten belül zajlik.
A statikus és dinamikus próbaterhelésen a szakemberek azt mérték, hogy milyen alakváltozásokat idéz elő a Lánchíd szerkezetében, ha annak meghatározott pontjain 20 tonnás tehergépkocsik állnak. Ezen kívül azt is figyelték, hogyan hat az átkelőre, ha nagy tömegű jármű halad át rajta 5, 20 és 30 kilométer per órás, valamint a tehergépkocsival biztonságosan elérhető legnagyobb sebességgel.
A méréseket a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hidak és szerkezetek tanszékének szakemberei végezték. A próbaterhelés alatt a hídról és a Duna-partról 0,5 milliméter pontosságú geodéziai műszerrel mérték a híd lehajlását.
A lánckötegeken, a függesztőrudakon, a régi hídszerkezeten, illetve az új acélpályán elhelyezett nyúlásmérő bélyegek segítségével azt figyelték, milyen alakváltozások jelennek meg a szerkezetben, és milyen feszültségek keletkeznek az egyes elemekben. A budai pillér tetején lévő koronasaru-teremben a koronasaru elmozdulását is monitorozták – ismertette a BKK.
A tájékoztatás szerint az eredmények teljes körű értékelése még folyamatban van, de az elsődleges adatok alapján a Lánchíd jól vizsgázott, a terhelés során mért értékek megegyeztek a szakemberek által számított értékekkel.
Forrás: BKK/MTI