Jóllehet a konténerrakodók nem tartoznak éppen az építőgépek világába, szerkesztőségünk izgatottan fogadta el a Verbis Kft. meghívását azon apropóból, hogy két új konténerrakodót szállítottak a METRANS csoporthoz. Kíváncsiak voltunk ezekre a ’monstrumokra’, amelyek talán a teleszkópos rakodókkal állhatnának rokonságban – már ha ragaszkodunk az építőipari analógiához –, annyi különbséggel, hogy sokkal masszívabb felépítésű, nagyobb teherbírású gépekről van szó. Amelyek meglepő könnyedséggel navigálnak a nagyobb méretű konténerekkel is.
A sajtótájékoztatón az derült ki, hogy jelenleg már a kínai Sany lett a konténerrakodók elsőszámú gyártója a világon. Ahhoz, hogy Európában is versenyképes lehessen, a legújabb modelleket már Németországban terveztették, és a helyi szerviz- és alkatrészképviseleteken túl, a pótalkatrészek is Európából érkeznek. Ráadásul a Sany SRSC45G5 konténerrakodóit 360 LE-s Volvo dízelmotorok hajtják, az erőátvitelről Dana elektronikus sebességváltó gondoskodik, a nagy teherbírású hajtótengely Kessler gyártmány, a hidraulikarendszert a Parker szállította. Csupa nagy nevű gyártó, azaz a Sany semmit sem bízott a véletlenre.
Mivel kívül esik a hatáskörünkön, tartózkodunk attól, hogy belemenjünk a műszaki részletekbe, egyetlen dolgot emelünk csupán ki, az opcionálisan rendelhető mozgatható ellensúlyt, amelynek kihúzásakor akár 1 tonnával is megnő a gép teherbírása. Ez elsőre nem tűnhet soknak, de bizonyos szituációkban kifejezetten jól jöhet, mint megtudtuk.