Ezt részben a Hitachi fejlett, AC Drive nevű hajtásrendszere segíti. Ennek a legnagyobb előnye, hogy úgy gyorsítja a működést, hogy közben finomít is rajta – legyen szó álló helyzetből való indulásról, emelkedők megmászásáról vagy kanyarodásról.
Egyenetlen talajon történő haladáskor és megálláskor a jármű dőlésszög-vezérlője a dőlést és a rázkódást is csökkenti tudja. További technikai érdekesség, hogy a dömper oldalcsúszás-gátló rendszere irányváltáskor egymástól függetlenül is tudja változtatni a kerekeket hajtó motorok által leadott nyomatékot. Ennek az az előnye, hogy jelentősen csökken a megcsúszás veszélye főleg akkor, amikor a dömper csúszós felületen kanyarodik.
A járművezetőket az is segíti a hatékony irányításban, hogy a különféle rendszerek gyorsításkor gátolják a kipörgést, illetve a kerekek blokkolását fékezéskor. Ezekkel a menettulajdonsági jellemzőkkel a ciklusidők is egyenletesebbé válnak.
A dömper tágas fülkéjében két teljesértékű ülés van, emellett a Hitachi beépített egy nagyméretű, többnyelvű LCD-kijelzőt is, amit a vezető által jól látható helyre telepítettek. Utóbbiról nemcsak fontos információk és figyelmeztetések olvashatók le – például a menetsebesség, a motor fordulatszáma és a szállítási teljesítmény –, de a biztonság és a könnyű karbantartás szempontjából is jó szolgálatot tesz.
A Hitachi számos olyan technológiát alkalmazott, melyek a dömper üzemeltetését könnyebbé teszik. Ilyen például, hogy normál üzemben a vezetőnek mindössze két pedált (gáz és fék) kell használnia, míg a billentéshez és irányváltáshoz szükséges kezelőszervek a középkonzolra kerültek, vagyis könnyű elérni és egyszerű használni őket.
A 181 tonnás gép névleges raksúlya is arról árulkodik, hogy a legnagyobb szállítási feladatokkal is elboldogul.
Ha érdekelnek a hasonló, óriási bányagépek, vagy hogy hogyan zajlik éles körülmények között egy bányarobbantás, akkor nézz át legújabb online tematikus oldalunkra, a mamutgepek.grundonline.hu-ra.