A pálya karaktere leginkább a Montréal-i F1-es pályára hasonlít. Hivatalosan 2014-től ad otthont az orosz nagydíjnak.
A pályát ki más is tervezhette volna, mint Hermann Tilke német építőmérnök, egykori autóversenyző, aki több F1-es versenypálya tervezője is. A Tilke által megálmodott létesítményeket sokszor érik erős kritikák, hogy túl egyformák, a nagy leaszfaltozott bukóterek miatt a hibázó pilótákat már nem „bünteti” úgy a pálya, mint sok klasszikus aszfaltcsík, valamint a bajnokság terjeszkedése miatt sokszor a tradicionális helyszínek helyett ezek az új pályák kerülnek be a programba, mert több pénzt tudnak fizetni a rendezésért. Azonban a sokszor futurisztikusnak és lélektelennek tűnő pályák mégis pozitív csalódást okoznak.
Így volt ez Szocsi esetében is. 2014-ben, a pálya első bevetése során több pilóta is azt nyilatkozta, hogy az előzetes szimulátoros gyakorlások után nem nagy várakozással utaztak a helyszínre, ugyanis nem volt igazán izgalmas és élvezetes vezetni rajta. Az első gyakorlások után a versenyzők már dicsérték a pályát, elmondásuk szerint a sima aszfalt és a jó tapadás meglepő volt. Emellett kiemelték, hogy a valóságban már sokkal élvezetesebb volt a pálya, mint a szimulátorban, ugyanis sokkal nehezebb volt vezetni rajta, jól kijöttek a technikás részek, így nehezebb is volt összerakni egy ideális kört.
Az alábbi videón Sebastian Vettel tavalyi, pole pozíciót érő köre.
A maga 5848 méterével Szocsi a versenynaptár negyedik leghosszabb pályája (Spa, Baku és Silverstone után).