A Hyundai Construction Equipment Europe hat új gépet mutatott be, melyek közül több modell már a Stage V emissziós szabványnak is megfelel. Mindössze egytonnás tömegével a skála egyik végén a HX10 A minikotró foglalt helyet.
Mellette a 8,5 tonnás HX85A CR is óriásnak tűnt, bár csupán a kompakt méretosztályt képviseli. Az új modellek közül három is a lánctalpas kotrók közül került ki, név szerint a HX220A L, a HX300A és a HX900 L. Az előbbi két gép már a Stage V károsanyag-kibocsátási normát is teljesíti, míg az utóbbi modell rövidesen a R800LC-9 helyébe lép a Hyundai kínálatában.
Hogy ne csak a kotrókról essen szó, a vállalat bemutatta az új HL960A homlokrakodót is, mely szintén egyike a Stage V-kompatibilis eszközöknek. Emellett – közös vonásként a HX300A L és HX220A L modellekkel – újfajta diagnosztikai rendszerrel szerelték fel, melyet használva egyszerűen megtekinthetők a motor és a gép teljesítménymutatói, a hibakódok kiolvasása által pedig könnyebbé válik a hibaelhárítás, azaz csökken a javítások miatti kényszerű állásidő.
Előtérben a kőbányászat, a recycling és a városi munkák
A Case Construction Equipment külön-külön területet szentelt a kőbányászat, a recycling, a városi munkák és az útépítés témaköreinek, melyeken belül összesen 15 gépet mutattak be, míg társmárkájuk, az Iveco négy járművel csatlakozott. A városi kivitelezésnek szentelt területen szereplő Case CX90D MSR kotró azért fontos a cég életében, mert a D sorozat közepes méretű modelljeként teljessé tette a gépcsaládot. Stage V normával kompatibilis 3,3 literes Yanmar dízelmotorja 69 lóerő teljesítményű.
A bányászati alkalmazásokhoz ideális Case 1121G homlokrakodóban dolgozó erőforrás ugyan még csak a Stage IV szabványt teljesíti, ám ehhez nincs szüksége részecskeszűrőre, és már alacsony fordulaton is kimondottan nagy nyomatékot ad le.