A tájékoztatás szerint a főúttól elválasztott 6,5 km hosszú új kerékpárút a Tisza-tó Poroszló felőli gátjától indul és a főúttal párhuzamosan halad látványos hidakkal keresztezve az Eger és a Szomorka patakokat. Tovább haladva, majd a Tiszán a főút hidjához rögzített új hídon, később az Öblítő csatorna felett kialakított egyedi kisműtárgyon keresztül éri el Tiszafüred belterületét. Tiszafüreden új vasúti átjárókon keresztezi a Debrecen – Füzesabony, valamint a Karcag – Tiszafüred vasútvonalat, és csatlakozik a város már meglévő kerékpáros hálózathoz – ismertették.
A NIF szerint a szakaszon található hidak országosan is egyedivé teszik ezt a kerékpárutat. A 33-as főút Tisza-hídjának fejgerendáira új felszerkezet épült 280 méter hosszúságban. A tervezők kiemelten figyeltek arra, hogy a kerékpáros híd szerkezete illeszkedjen az egymás mellé épített vasúti és közúti hidakhoz, minél jobban összhangban legyen az épített és a természetes környezettel is. A műtárgy mintegy 350 tonnányi acélszerkezetének előszerelése a Tisza parton kialakított szerelőtéren történt. Ezt követően a hídelemeket egyenként, a folyó felettieket uszályokról, daruk segítségével emelték a helyükre – ismertették.
Egy új, az úttól elválasztott szerkezetű 308 méter hosszú híd épült az Eger-patak és egy új 86 méter hosszú híd a Szomorka-patak fölé is, ezeknek a hidaknak az esetében fontos szempont volt a tájba illeszthetőség.
Közleményük szerint mindhárom híd kapcsán kijelenthető, hogy a tervezők könnyed, hullámzó szerkezeteket álmodtak meg, amit az íves tartók könnyedségével, nagyobb támaszközök és kevesebb pillér alkalmazásával értek el. A kerékpárút keresztezi a Tisza öblítő csatornáját is egy kis műtárggyal, melynek különlegessége, hogy 90 fokban kézi erővel felnyitható. A 6 m hosszú kishíd Sárospatakon került legyártásra.