Tájékoztatásuk szerint az M4-es autópálya Berettyóújfalu- Nagykereki országhatár közötti projekt két szakaszban épült meg. A 29,5 kilométeres szakaszon 2×2 forgalmi sávos autópálya épült leállósávval, középső elválasztó sávval és 26,6 m koronaszélességgel.
A Berettyóújfalu és a 47-es főút közötti 2,9 kilométeres szakaszt 2018 óta az M35-ös autópáyával együtt használhatják a közlekedők.
A hosszabb és összetettebb műszaki megoldásokkal tervezett szakasz befejezéséhez további másfél évre volt szüksége a kivitelezőnek – írja a NIF. Hozzátették, hogy a 47-es főút- országhatár közötti, 26,5 kilométeres szakaszán 20 híd épült, amelyek közül kiemelendő a Berettyó folyó és a Dusnok patak feletti pályahíd. A beruházás során megépült egy egyszerű pihenő Körtvélyesnél és egy tengelysúly mérő állomás Kengyelésnél. Különszintű csomópont is készült Gáborjánnál és Nagykerekinél, ahol egy komplex pihenővé átalakítható határátkelőt is építettek. A zajhatás csökkentésének, valamint a térségben élők életminőségének javítása érdekében 540 méternyi zajvédő fal épült. A szakaszon több mint 360 ezer növényt ültettek el – olvasható a közleményben.
A beruházás után, a 130 km/h tervezési sebességnek köszönhetően javul a térség megközelíthetősége. Nő a közlekedés színvonala és biztonsága, valamint mérséklődnek a környezeti ártalmak, a zaj- és légszennyezés, illetve részben tehermentesülnek Berettyóújfalu és Mezőpeterd települések. A 42-es főúton Berettyóújfalu és az országhatár között jelenleg átlagosan 8.000 jármű/nap forgalom halad át, az átadást követően várhatóan az átlagos napi forgalom 3-4.000 jármű/napra csökkenhet – emelte ki a NIF.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, uniós és hazai forrás felhasználásával a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában készült el. A kivitelezés nettó összege 98,2 milliárd forint volt.