Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója a bejelentés kapcsán elmondta: a kisvasút vágányait 2018-ban és 2019-ben összesen 2,3 kilométeren építették át, hét vasúti átjárót és egy hidat újítottak fel, továbbá a balatonfenyvesi végállomás három deltavágányát és négy váltóját is korszerűsítették.
Kiemelte, hogy a nagybereki tájakat bejáró kisvasút hálózatának másik vonalát, az Imremajor és Csisztafürdő közötti 8 kilométeres szakaszt is újjáépítik, erre a célra 2,1 milliárd forint támogatást különítettek el.
A nyomvonalon 2002 óta szünetel a közlekedés, így lényegében teljesen új pályát kell építeni, illetve a hidakat, vasúti átjárókat is jelentősen fel kell újítani. A munkát a régi pálya elbontásával már tavasszal elkezdték, a tervek szerint 2021 nyarán indulhat el a forgalom a megújult vonalon.
A Terület- és Településfejlesztési Operatív Programból tavaly elnyert 650 millió forintból Csisztafürdőnél egy kerékpáros-turizmust is kiszolgáló állomást építenek. Ezen felül fejlesztik az imremajori állomást, és a balatonfenyvesi végállomást is.
Az 1950-ben eredetileg gazdasági vasútnak épült vonalon ma már a személyforgalom jellemző, nyáron jelentős a balatoni kirándulók száma, de a somogyszentpáliak és imremajoriak számára közösségi közlekedési funkciót is ellát. Míg 2018-ban 56 ezren, 2019-ben 64 ezren, 2020 első nyolc hónapjában már 54 ezren utaztak a járatokon.