A Komárom és Komárno között elkészült Monostori hídon átvezetett 2,4 kilométeres 2×1 sávos útszakasz, a magyar oldali 1-es főutat köti össze a szlovák oldali I63-as főúttal – olvasható a NIF közleményében.
A csatlakozó utak hossza: a magyar oldalon 1158 méter, a szlovák oldalon 646 méter. A 600 méteres Monostori híd a városközpontban lévő Erzsébet hídtól 2,8 kilométerre, míg a meglévő vasúti hídtól 170 méterre a Duna 1770,57es folyamkilométer szelvényében épült.
A híd egypilonos, ferdekábeles szerkezet. Mint írták: különlegessége az asszimetrikusan – a pillér egyik oldalán – elhelyezkedő, ferde pilon. A pilon 48 darab elemből áll, és a teljes magassága eléri 118 métert, amiből az útpálya feletti magasság 94,5 méter. A pilon első 11 eleme végső állapotban nem látható, mert a pillér alapjától indulnak és a pillérbe vannak betonozva – olvasható a tájékoztatóban.
A pilon hídpálya felöli részét, körülbelül 70 méteres magasságig, az első kábel befűzésig betonozták ki, így biztosítva a stabilitását. A NIF tájékoztatása szerint az acélból készült elemeket először a Clark Ádám úszódaru, majd toronydaru emelte a helyükre. A hídpályát 35 elemből szerelték össze, melyeket szintén a Clark Ádám úszódaru segítségével egyesével emelték a helyükre.
A híd egyik oldalán gyalogjárda, a másik oldalán kerékpárút vezet át. A hídszerkezethez 5.200 tonna, a pilonhoz 2.000 tonna acélt használtak fel. A 16 pár ferdekábel súlya eléri a 320 tonnát. Az alapozás, a pillérek építése és a pilon kibetonozása során közel 20.000 m3 betont építettek be.
Az alábbi videó látható az elkészült híd.
Az új komáromi Duna-híd kivitelezését a H-M DUNAHÍD Konzorcium végezte nettó 91,2 millió euró értékben – közölte a NIF.