A 76-os főút, 1,5 kilométeres szakasza az Alsónemesapáti járműosztályozós csomópont után indul, majd Petőhenye külterület, valamint Zalaegerszeg zártkerti ingatlanjait érintve csatlakozik a már korábban elkészült négysávos szakaszhoz – olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.(NIF) közleményében.
A bevezető a korábbi 2X1 sávról 2×2 sávos főúttá bővült, középen fizikai elválasztással. A tervezési sebesség 70 km/h, a forgalom számára a sebességhatár 90 km/h – írják.
A beruházás során 1 felüljáró épült Petőhenye térségében. A Zalaegerszeg zártkerti ingatlanok (a településhez tartozó szőlők, gyümölcsösök) mellett átépült a Cserlapi csomópont, valamit ott egy gyalogos aluljáró is készült, a hozzá kapcsolódó gyalogos létesítményekkel, autóbusz megállóhely (autóbuszöböl) átépítéssel, valamint közművekkel – tették hozzá. A dombvidéki környezet miatt a 2X2 sávra bővítés nagymértékű bevágások kialakítását indokolta. A bevágások megtámasztására 440 méter hosszon változó magasságú vasbeton hézagos cölöptámfalak épültek. A fejlesztéshez kapcsolódik 850 méter burkolt szervízút megépítése is.
Pántya József, a NIF útfejlesztési igazgatója elmondta: Várhatóan október végén adják át az M76-os gyorsforgalmi út M7-es autópálya és Balatonszentgyörgy közötti 5,6 kilométeres szakaszát. 2022-ben fejezik be a Balatonszentgyörgy és Fenékpuszta közötti 3 kilométeres új nyomvonalat, ezen a rövid szakaszon azonban összesen 11 hidat kell megépíteni.
A tájékoztatás szerint a Zalaegerszeg és Fenékpuszta közötti 44 kilométeres pályaszakasznak már zajlik az engedélyeztetési eljárása, októberre várják az építési engedélyeket, így a szintén készülő kiviteli tervekkel, az ITM megbízása és a forrás rendelkezésre állása esetén várhatóan jövő tavasszal írhatják ki a kivitelezői közbeszerzési eljárást.