Felidézték: a dinamikus mérések ideje alatt két összekapcsolt és párban hajtott M62 mozdony különböző sebességgel haladt végig a Déli összekötő vasúti Duna-hídon, 5, 20, 40, 60 és 80 km/h-val. A folyamat során az egyik leglátványosabb rész az volt, amikor a mozdony a híd közepéig elérhető maximális sebességnél hirtelen fékezett, majd teljes sebességgel indult újra. A hídszerkezet különböző részein bekövetkező alakváltozásokat a BME Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakemberei mérték – ismertette a NIF.
A szakemberek a forgalom felvételének időpontjára korszerű távfelügyeleti rendszert építettek ki az új Déli összekötő vasúti Duna-hídon. Ez lehetővé teszi, hogy a hídszerkezetek állapotváltozását folyamatos nyomon lehessen követni. A rendszer célja, hogy a felügyelet során időben tervezhetők legyenek az esetlegesen szükséges beavatkozások, ezzel segítve a fenntartási tevékenységet – írták.
Kiemelték, hogy megkezdődött a középső hídszerkezet bontása is, hogy annak helyére is megépülhessen az új szerkezet.
A Déli Körvasút fejlesztésével azt szeretnék elérni, hogy több elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson, és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében – olvasható a közleményben.
Forrás: NIF