Közleményük szerint a Lánchíd június 16-i teljes lezárása óta főként bontási munkákat végeznek. A hídról már eltávolították a dísz- és közvilágítást, felmarták az aszfaltot az úttestről és bontják az útpályaszegélyt.
Egy hete elkezdődött a Lánchíd útpályájának bontása is: az elöregedett vasbeton pályalemezt a híd közepétől két irányba indulva „felszeletelik”, majd az egyenként két-három tonnás darabokat kiemelik és elszállítják – írták.
A BKK közölte, a kiemelt darabok helyén egyelőre hatalmas lyukak maradnak, amelyeken keresztül feltárul a híd acél tartószerkezete. Ezek állapotát a felújításon dolgozó tervezők és mérnökök folyamatosan vizsgálják, majd meghatározzák, pontosan milyen javításokra van szükség a megmaradó tartószerkezeten.
Hozzátették, hogy elkészült és már a Lánchídra is emelik az építkezést kiszolgáló két bakdarut. Megépült az a sínpályarendszer is, amelyen a daruk hamarosan közlekednek majd.
Csütörtökön – szemcseszórással – elkezdődtek a híd láncainak korrózióvédelmi munkái is.
A BKK emlékeztetett: a Lánchíd felújítása május közepén kezdődött a Duna medrének fém- és lőszermentesítésével, majd a pesti oldalon felállították a toronydarut, átépítették a Clark Ádám teret és elkészítették a Lánchíd függesztett állványzatát. A budai oldalon június végén állították fel a toronydarut.
A Lánchíd felújítása 2023-ra készül el.
Forrás: MTI/ Fotók: MTI/Szigetváry Zsolt