Nagy Róbert kifejtette: a 67-es főút Látrányt elkerülő szakaszának kétszer két sávra bővítése a somogytúri körforgalomtól az M7-es autópálya balatonszemesi felhajtójáig tart. A szakaszon végig vadkerítés épül, továbbá két vadátjárót építenek Somogytúr és Látrány területén.
Visznél lehajtási, Rádpusztánál biztonságos áthajtási lehetőség lesz, az M7-es autópálya-csomópont déli al-csomópontját pedig átépítik és korszerűsítik – részletezte a NIF vezérigazgatója.
Mint kifejtette, utóbbi korszerűsítése egy innovatív eleme lesz a beruházásnak a turbó-körforgalom kialakításával, amelynek különlegessége a mozgásérzékelőkkel ellátott speciális led világítási technika lesz. A körforgalomból direkt kapcsolat épül ki Balatonszemes, illetve a 7-es főút felé.
Kitért arra is, hogy zajlik a 67-es gyorsforgalmi út déli végén található kaposfüredi elkerülő építése. A cél, hogy 2023-ra mind a két szakasz kivitelezése befejeződjön, a 46,5 kilométeres út teljes egészében megújuljon, kétszer két sávban járhatóvá váljon, és ezzel Kaposvár távolsága a Balatontól fél órára szűküljön – fogalmazott Nagy Róbert.
Emlékeztetett arra, hogy még 2015-ben született egy megállapodás Kaposvár és a kormány között a Modern városok program keretében, amelynek egyik hangsúlyos része volt a 67-es út bővítése, fejlesztése. A gyorsforgalmi út középső, 33,2 kilométeres szakaszát 2019 őszén helyezték forgalomba. A következő fejezet idén kezdődött a Kaposfüredet, majd a Látrányt elkerülő szakaszok kivitelezésével.
Forrás: MTI/NIF/Kiemelt kép: NIF