Az M6 autópálya Bóly-Ivándárda közötti 20 kilométeres szakaszán csomópontok, aluljárók, vízfolyás feletti híd, felüljáró, különszintű vasúti keresztezés és vadátjáró is épül. Nagynyárádon komplex pihenőhelyet alakítanak ki, Ivándárda közelében pedig komplex ellenőrzőhely létesül. Az autópályaszakasz üzemeltetését a Barbarcon épülő mérnökségi telepről biztosítják – írják.
A nagytömegű földmunkák, és töltésépítések nagyrészt elkészültek, melynek köszönhetően elkezdődhetett a pályaszerkezet építése, jellemzően az autópálya jobb oldalán. Jelenleg a ckt-betonréteg terítése van folyamatban, majd ezt követi az aszfalt alapréteg építése. Az útépítéssel együtt halad a vadvédőkerítés építése is – fűzte hozzá a NIF.
Mint írták: a fejlesztés részeként épül meg a 73 méter hosszú, vasúti acél ívhíd, mely a Villány-Mohács vasútvonalat vezeti át az M6 autópálya felett. Kialakításának érdekessége, hogy az autópálya építéséhez szükséges bevágást a híd elkészültét követően alakítják ki.
A hídfőket 2021 októberében és 2022 márciusában egy-egy rövid vágányzár alatt készítették el. A híd szerkezetét a vasúti pálya mellett kialakított, a végleges pozíciónak megfelelő szerelőterületen szerelték össze és megfeszítették a függesztőkábeleket is, így a szerkezet szinte teljes készültségben várja a helyére tolását – ismertették.
A szerkezetet július 22-éig fogják keresztirányban a helyére tolni, majd ráépítik a vasúti pályát.
A tolást egy 100 tonnás hidraulikus munkahengerrel, a tolópályára hegesztett ütközők segítségével végzik. A híd mozgatása kis sebességgel (10-20 cm/óra) történik – közölte a NIF.
Forrás: NIF