A vállalat alapításának történetén túl többek közt érintettük a munkagépekkel kapcsolatban összegyűlt tapasztalatokat, valamint a legnagyobb kihívásokat, melyekkel napjainkban a vállalkozásnak szembe kell néznie.
Dongó Attila: Gyerekkorom óta imádom a kamionokat, így mindig is a fuvarozás volt az első számú szenvedélyem. Ezen indíttatásból alapítottam meg a vállalkozást egyetlen egy teherautóval 2003-ban, és természetesen ehhez kötődik az elnevezés is. Viszont néhány év múlva, mikor közeledett a 2008-as válság, már egészen tisztán láttam, hogy a fuvarozás önmagában nem hozza az általam elvárt eredményeket. Ebből kifolyólag kezdtem el a komplett kivitelezés felé kacsingatni, hiszen érzékeltem a szűk keresztmetszeteket, és kitaláltam, hogy megpróbálok minden tevékenységet egy kézben összefogni. Szép lassan elkezdtem bővíteni a palettát, vásároltam rakodógépet, vettem föl embereket, és nyitottam a kivitelezés irányába. Ráadásul korábban rengeteget fuvaroztunk útépítő cégeknek, ahonnan sok tapasztalatra és kapcsolatra tettem szert. Végül annyira sikeres lett ez az irány, hogy mára az útépítés vált a legfőbb tevékenységünkké, és ez teszi ki a munkáink 90 százalékát. Emellett persze megmaradt a fuvarozás is, melynek szolgálatában fokozatosan bővítettük a flottánkat is: jelenleg már nyolc különböző méretű teherautóval dolgozunk, melyet több rakodógép is kiegészít. Azt mondhatom tehát, hogy jó döntés volt a váltás. Fontos az is, hogy így a fuvarozás is hatékonyan, jó eredménnyel tud működni, mivel saját magunk szervezzük a fuvarokat, megoldjuk a saját gépszállításainkat, és kellően rugalmasak vagyunk. Nagyon kevés külsős fuvart és gépet veszünk igénybe, a saját eszközeink pedig kimondottan jó kihasználtsággal üzemelnek, ami a mai üzemanyagárak mellett elképesztően fontos.
Amikor a helyszínen jártunk, a Dati-Sped által üzemeltetett két Takeuchi kotró – az idén vásárolt TB290-2 és az elődmodell TB290 – egy mederburkolat építésénél segédkezett. Szemlátomást a duó minkét tagja könnyedén boldogult a 2,1 tonnás elemekkel, az emelési feladatot követően pedig már kanállal felszerelve vették ki a részüket a mederburkolat körüli földvisszatöltésből.
A teljes cikk itt olvasható: https://kotrok.grundonline.hu/mb-crusher-adapterek-kotrokhoz/