Európában talán az uniós károsanyag-kibocsátási normák szigorodása gyakorolta a legnagyobb hatást a kutatás-fejlesztés irányára. Egyre-másra jelentek meg a különféle kipufogógáz-utókezelő rendszerek, amik már csak az új alkatrészek helyigénye miatt is magukkal vonták a motorterek áttervezését. Eközben egyes gyártók viszont inkább visszavettek rakodógépeik teljesítményéből, hogy drágán gyártható és drágán karbantartható rendszerek nélkül is az elvárt emissziós határértékeken belül maradjanak.
A motorok fejlődésével beszállítói oldalon lépést tartott a hidraulikarendszerek evolúciója is, az ebből eredő hatékonyságnövekedés pedig hozzájárult, hogy a környezetbarát jelleg kidomborodásával együtt nemcsak az üzemanyagfogyasztás tudott csökkenni, de a gépek élettartamára vetített összköltsége is.
A teljes cikk itt olvasható: https://homlokrakodok.grundonline.hu/merre-tovabb-homlokrakodok