A Volvo jelenleg több elektromos és önvezető újdonsággal készül egy olyan projekt esetében, ahol elsőre azt gondolnánk, hogy nem annyira számít a károsanyag-kibocsátás. Talán részben ezért is döntött úgy a cég egyik leányvállalata, a Volvo Construction Equipment hogy megpróbálja megreformálni az eddigi technológiákat és bevet több elektromos és önvezető prototípust a gyakorlatban, melyek csökkentik a környezeti terhelést és az üzemeltetési költségeket – olvasható az interestingengineering oldalán.
Milyen gépekről van szó?
A cég nyolc elektromos teherhordót, egy elektromos hibrid rakodót és egy tápkábeles kotró-markolót fog tesztelni. A gépek tíz héten keresztül folyamatosan fognak dolgozni a svédországi Göteborg melletti Skanska’s Vikan Kross bányában. Reményeik szerint a projekt során 95 százalékkal sikerül csökkenteni a széndioxid-kibocsátást, és az üzemeltetési költséget is legalább 25 százalékkal sikerül csökkenteni.
A bevetendő típusok:
– HX2 önvezető és elektromos, akkumulátor-alapú teherhordó
– EX1 70 tonnás, dupla motoros, tápkábellel ellátott markoló
– LX1, elektromos-hibrid rakodó
Az LX1 elektromos hibrid kerekes rakodóról azt mondták, hogy akár 50 százalékos javulást eredményezhet az üzemanyag-hatékonyság terén, és már az Államokban is elkezdték a tesztelését.
A Skanska’s Vikan Krossban általában építési célú anyagokat, cementet és aszfaltot állítanak elő. A mindennapi munkák során főként dízellel működő gépek voltak használatban. Az elektromos és önvezető gépek most bizonyíthatják, hogy nehéz terepen is megállják a helyüket.
Gunnar Hagman, a Skanska Sweden vezérigazgatója a projektről elmondta: „ez az első alkalom, hogy ilyesmit kipróbálunk a kőbányaiparban, és ha sikeres lenne, a technológia segítene a bányák hatékonyságát és biztonságát növelni”.