Komatsu D575A Super Dozer
Ezt a japán lánctalpas dózert talán joggal emlegetik a földmunkagépek egyik „zászlóvivőjének”. A 152 tonnás óriást 1150 lóerős 12 hengeres 46,3 literes dízelmotor hajtja. A gép tolásonként 96 köbméternyi földet képes megmozgatni, ha a legnagyobb tolólapáttal van felszerelve.
Belaz 75710
A 75710-es óriás dömpert Fehéroroszországban készítik. Természetesen a bányaipar az elsődleges terepe. A jármű 8,16 méter magas, 9,87 méter széles és 20,6 méter hosszú. A fehérorosz monstrum 810 tonnás össztömeggel rendelkezik, szállítási kapacitása pedig 450 tonna. Súlyát tekintve nehezebb, mint egy utasokkal és csomagokkal teli utasszállító repülőgép. A kibányászott kőzet szállításához hatalmas kerekekre van szükség, így nem is csoda, hogy 8 van belőle és több mint két méter magasak.
A Belaz 75710-es megjelenése után olyan korábbi csúcstartókat utasított maga mögé, mint a Liebherr T 282B, a Caterpillar 797F és a Bucyrus MT6300AC. A bányadömpert Siemens gyártmányú dízel-elektromos (hibrid) erőátviteli rendszerrel szerelték. A hajtását két 65 literes, 16 hangeres dízelmotor végzi, ezek egyenként 2300 lóerős teljesítményre képesek. Az erőforrások csúcsnyomatéka 18 626 Nm.
A dömper 65 kilométer/órás maximális sebességre képes, és még 10 százalékos emelkedőn, teljesen megrakva is nagyjából 40 kilométer/órás sebességet lehet vele elérni. Mindkét tengelye kormányozható, ennek köszönhetően kiváló manőverezési képességekkel rendelkezik.
Méreteiből fakadóan a gépóriás üzemanyag-felhasználása jelentős: 100 kilométeren mintegy 1300 liternyi üzemanyagot használ fel. A jármű összkerékhajtást kapott, és a mérnökök úgy oldották meg a hajtásrendszert, hogy mindkét tengelyre azonos nyomaték jusson. Arra is gondoltak, hogy ha esetleg elromlana az egyik elektromos motor, akkor a dömper továbbra is képes legyen mozogni, hogy a saját kerekein tudjon eljutni javításra.
P&H 4100XPC
A 4100XPC-t a Joy Global Inc. gyártja. Ez a cég a P&H leányvállalata. A cég eleinte csak kisebb gépek és gyári berendezések alkatrészeinek gyártásával foglalkozott, azonban az 1893-as gazdasági válság miatt a cégnek más bevételi forrás után kellett néznie, hogy el tudja kerülni a csődöt. Észrevették, hogy a válság ellenére a földmunkagépekre még mindig nagyon nagy a kereslet, ezért átálltak ezeknek a gépeknek a gyártására. Ez a döntés mentette meg végül a P&H-t az összeomlástól. Az 1910-es évek végére a cég annyira kinőtte magát, hogy úgy döntöttek, betörnek az óriás bányászati gépek piacára is. A többi pedig már történelem. A monstrumban összesen 8 elektromotor kapott helyet, melyek elképesztő erejének köszönhetően óránként több mint 8000 tonna földet képes kitermelni.
NASA Crawler Transporter
Bár ez a masina egy kicsit kilóg a sorból, de érdekességként szerintünk érdemes megemlíteni. Ez a teherszállító platform hernyótalpakon mozog, hossza 40 méter, míg szélessége 35 méter. 1965 óta áll a NASA szolgálatában. Csak különleges rakományt, mégpedig űrhajókat szállított az eddigi működése során megtett 5500 kilométeren.
Ezt a távot kizárólag az indítóállások és a jármű összeszerelő épület között kialakított speciális úton tette meg, mivel 4190 tonnás tömegével könnyen belesüllyedne a puha floridai talajba. Mozgatását 16 elektromos motor végzi, ezeket pedig a nagy gépeknél megszokott dízelmotor-generátor kettős látja el árammal. Csúcssebessége 3,2 km/óra.
Bagger 293
A 14.196 tonnás gépóriást a Német TAKRAF cég gyártotta még 1995-ben. A Bagger jelenleg Németország második legnagyobb energiatermelő vállalatának, az RWE Power AG tulajdonában van. A Bagger 293 a Hambach-i barnaszén bányában teljesít szolgálatot, itt található a többi Bagger is. A gigantikus gép a legmagasabb szárazföldi jármű címét is birtokolja, a maga 95,98 méteres magasságával, habár ezzel osztozik a hasonló adottságokkal bíró a Bagger 288-al. Hossza 225 méter, akár a Bagger 287-es modellnek. Működtetéséhez 5 emberre van szükség. A Bagger 293 naponta 240 ezer köbméter földet tud kitermelni. További érdekesség, hogy a gép még -45 celsius fokban is képes dolgozni, úgyhogy alaposan felkészítették a kemény körülményekre.