Mindkét állomás utasforgalmi és üzemi területein továbbra is elsősorban bontási munkákat végeznek. A mozgólépcsők elbontása a leglátványosabb változás. Az óriás méretű, több tonnás alkatrészeket, szerkezeteket gyakran daruval emelik a felszínre és közúton szállítják el, a kisebb bontott anyagok továbbra is hétvégén és vasúton jutnak el a BKV Zrt. Kőér utcai remízébe – olvasható a BKV közleményében.
Beszámoltak arról is, hogy az Arany János utca jellegzetes falburkolatát eltávolították, ami alatt számok és betűk kezdtek kirajzolódni. Napokig tartott mire fény derült a kódolásra. A megoldást egy tapasztalt mérnöktől tudták meg, aki emlékezett a jelekre. Az állomás építésekor, 40 éve egy akkor különlegesnek számító eljárással a helyszínen öntötték ki a betonelemeket, és mint az építőkocka darabjait állították össze a peron falszerkezetét, a számok és betűk pedig az elemek nagyságát és helyzetét jelölik – írták.
A BKV közölte azt is, hogy a Deák Ferenc téren elkerített építési területen az akadálymentesítés előkészületei zajlanak.
Mint írták, az Erzsébet térre tervezett, de végül nem ott megvalósult új Nemzeti Színház építésekor, az 1990-es évek végén az alapot, valamint a csatlakozó közmű-, akna- és járatrendszert kialakították, és elkészült egy felvonóakna is a 3-as metróhoz.
A metrófelújítás során a födém elbontásával kezdetét vette a feltárás, a későbbiekben pedig itt kap helyet az akadálymentes elérést biztosító liftes felszíni kapcsolat.
A BKV közleménye szerint a Semmelweis Klinikák, Corvin-negyed és Ferenciek tere megállókon kívül a Kálvin tér és Deák Ferenc tér metróállomások környezetében is elindultak a közműkiváltások, vízvezeték-építések és cserék, valamint új csatornabekötések zajlanak.