A tájékoztatás szerint a GYSEV saját kivitelezésében végzi az őszig tartó felújítási-átalakítási munkálatokat. Egyebek között átépítik a vasúti pálya alépítményét és új zúzottkő ágyazatba fektetik a vágányt, a sínek új betonaljakra kerülnek és új kitérőket építenek be a vágányba.
Elkészül egy új vasbeton kerethíd, az Ikva patakon átvezető, acélszerkezetű hidat pedig felújítják. Nagycenk és Fertőboz állomásokon új peront építenek, és mindezek mellett megújulnak a múzeumvasút épületei, többek között a fertőbozi fűtőház is, amelyet a vasúttársaság szeretne a látogatók előtt megnyitni a jövőben.
Felújítják a kisvasút személykocsijait is, valamint a C50 jelzésű, Kiscenk nevű dízel mozdonyt, az András nevet viselő gőzmozdonyt és a keskenynyomtávú Dongó elnevezésű motorkocsit is.
A nagycenki Széchenyi-kastély közelében a GYSEV kezdeményezésére épült meg 1972-ben a 760 milliméter nyomtávolságú, 3,6 kilométer hosszú múzeumvasút. A forgalomban lévő személykocsik egykori kisvasutak és gazdasági vasutak felszámolásával érkeztek Nagycenkre.
A kisvasút személyzetét az indulás évétől a rendszerváltásig úttörők, ma gyermekvasutasok adják. A vasutat a GYSEV Zrt. üzemelteti Nagycenk és Fertőboz között áprilistól októberig, a gördülőállomány a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum tulajdona.