A látványos építészeti és élvonalbeli technológiai megoldásokkal rendelkező repülőtér építési munkálatait még 2014. december végén kezdték meg, a terminál épületének felépítéséhez pedig 2015 szeptemberében láttak hozzá.
A repülőtér egyik legszembetűnőbb érdekessége, hogy a világ legnagyobb egyterű termináljával dicsekedhet. Légiforgalom-irányító rendszere pedig a Kínában használt legkorszerűbb automatizált rendszer, amely egyszerre négy kifutópálya irányítására képes.
![Peking második nemzetközi repülőtere belülről](http://grundonline.hu/wp-content/uploads/2019/07/peking_repuloter-1024x683.jpg)
A repülőtér belseje az átadás előtt.
A Daxing légiforgalom-irányító központjának igazgatóhelyettese elmondta: a repülőtéren óránként több mint 250 le- és felszállás mehet majd végbe, de a hosszú távú tervek szerint ezt a számot 300-ra növelnék, a jelenlegi négyen felül további két kifutópálya hozzáadásával.
Az új légikikötő, amely nevét arról a Peking déli részén fekvő kerületről kapta, ahol található, 2021-re évi 45 millió, 2025-re pedig már évi 72 millió utas fogadására lesz alkalmas.
![Peking második nemzetközi repülőtere](http://grundonline.hu/wp-content/uploads/2019/07/peking_repuloter_2-1024x576.jpg)
Forrás: Euronews
A repülőtér légiforgalom-irányító központja szintén világelső lesz méretét tekintve: 173 légiforgalom-irányítót foglalkoztat majd, akik Észak-Kína három kulcsfontosságú repülőterének forgalmát irányítják majd. A két pekingi nemzetközi repülőtér mellett a fővárostól keletre fekvő Tiencsin városét is. A repülőtéren a következő két hónapban hat, valamennyi rendszerre kiterjedő tesztelést végeznek, az első menetrend szerinti járat pedig szeptemberben szállhat fel.