A kapacitásbővítésnek köszönhetően az 54-es főút kecskeméti szakaszán csökkenni fognak az időszakos torlódások, ezáltal a közlekedők rövidebb idő alatt érhetik el az M5-ös autópályát.
Az 54-es főút új szakaszát az átutazók a település déli elkerülőjeként használhatják. Ennek köszönhetően a városban csökkeni fog az átmenő forgalom okozta környezeti terhelés és a levegő- és zajszennyezés olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).
Az 5,7 km hosszú, 2×1 sávos útszakasz 2×2 sávosra bővítése mellett az északi oldalon közel 7 km egyesített szerviz- és kerékpárút, míg a déli részen 4,5 km földút épült. Kiemelték, hogy a zavartalan közlekedést már öt turbó körforgalom segíti, melyből három teljesen újépítésű, kettő pedig a meglévő egyszerű körforgalmak kibővítésével valósult meg.
A NIF kiemelte, hogy a kerékpáros átvezetések érdekében négy új aluljárót alakítottak ki, egy meglévőt pedig meghosszabbítottak. A projekt keretében megépült egyesített szerviz- és kerékpárút az iparterületen lévő munkahelyek könnyebb és biztonságosabb elérését biztosítja a helyi lakosok számára. A beruházás keretében a főút melletti védőfásítás területén közel 3 ezer facsemetét ültetettek.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósult meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. végezte 8,7 milliárd forint értékben.