Közleményük szerint ezzel mintegy 70 év után először új vasúti vágányon nyílik majd átkelési lehetőség a Duna felett. Az első vonatok már idén tavasszal közlekedhetnek a déli összekötő új hídszerkezetén.
Felidézték: a Duna magas vízállása miatt csaknem egy hónapot voltak kénytelenek várakozni az utolsó hídelemmel a pesti oldalon, a Petőfi híd és a Rákóczi híd között. Február 18-án azonban megkezdhették a beemelést, amely befejeződött, így teljesen átjárhatóvá vált az új vasúti vágányt hordozó hídszerkezet.
Hozzátették: a még hátralévő munkálatok – a hídtartozékok szerelése, a korrózióvédelem tökéletesítése, a vasúti szakági munkák – az utolsó simítások ahhoz, hogy az új vasúti híd teljes értékűen hozzájáruljon a dunai látképhez is.
Ezzel párhuzamosan megkezdődött a középső hídszerkezet egyes tartozékainak bontása. Egyelőre csak az üzemi járdát és az ahhoz tartozó korlátot bontották el, de hamarosan indul az acélszerkezet darabolása és elszállítása is, ezt – akárcsak az építést – a vízről végzik. A Clark Ádám és a Hebo lift-8 úszódarut mostantól gyakrabban lehet majd mozgásban látni az összekötő vasúti híd környékén, ugyanis ezek az építés mellett a bontásban is főszerepet játszanak – olvasható a közleményben.
A déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából történik. A kivitelezést a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Korlátolt Felelősségű Társaság végzi. Az összekötő vasúti hidat a déli körvasút fejlesztése részeként korszerűsítik.
Kiemelték, a déli körvasút fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat járjon az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé váljon és nagyobb szerephez jusson a főváros közlekedésében.
A NIF tájékoztatása szerint a beruházás részeként bővül kettőről háromvágányosra a déli összekötő vasúti híd kapacitása, ennek első eleme a most elkészült új hídszerkezet, a következő ütemben történik meg a meglévő két hídszerkezet cseréje.
Forrás: MTI/NIF Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán