Mint írták, zökkenőmentesen zajlik a Lánchíd felújítása: a híd közepén elkezdődött az új acél pályatáblák, a javított bennmaradó szerkezetek, valamint a láncok alsó szakaszának korrózióvédelme. A medernyílás pályaszerkezetén végzett munkához négy festősátort állítottak fel a hídon.
A 380 méter hosszú hídon a két pilon közötti – csaknem 200 méteres szakasz – tavaly december közepére egybefüggően járhatóvá vált. Az alatta lévő régi acélszerkezeteken ugyanakkor még javítják a hibákat. A pillérek közötti szakasz mindkét oldalán elkészült az új gyalogosjárda, a pillérek és a partok közötti részen haladnak „kifelé” az új útpályát alkotó, 6-8 tonnás acélelemek elhelyezésével – írják.
Megújul a zászlótartó bástyák kőfelülete is. A pesti oldal déli zászlótartó bástyájának kövei már teljesen megújultak, és az északi bástyán is hamarosan befejeződnek a munkák. A kőfelületeket letisztították, a sérüléseket javították, és a szükséges kőcseréket is elvégezték. A pótlásokat az oroszlánszobrokhoz hasonlóan patinázták, vagyis a színüket a bástyák többi részéhez igazították.
Ezekre az építményekre a felújítás során díszvilágítást szerelnek, amely megvilágítja a bástyákat és az új zászlótartókat, illetve zászlókat.
A Lánchíd felújítása 2021 tavaszán kezdődött az A-Híd Zrt. kivitelezésében. A korszerűsítés a tervek szerint 2023-ig tart – közölte a BKK.
Forrás: BKK/MTI