Több mint 20 gépet mutat be a Hyundai

A BAUMA mindig érdekes fejlesztések és újdonságok színhelye is, és egyelőre úgy tűnik, hogy ez idén is így lesz – legalábbis a Hyundai előzetes bejelentése alapján.

A dél-koreai gyártó több mint 20 gépet fog bemutatni a rendezvényen, amin a HA30A és HA45A típusú csuklós dömpereket is leleplezik, de természetesen készülnek még lánctalpas és gumikerekes kotrókkal és rakodógépekkel, felvonultatják a teljes, frissített mini rakodógép-kínálatukat is és egy érdekességgel is készülnek.

Új dömperek a kínálatban

A gyártó várakozása szerint a 28, valamit a 41 tonnás teherbírású HA30A és HA45A elsősorban a nagyobb lánctalpas kotróikkal és homlokrakodóikkal végzett munka során jelenthetnek nagy segítséget. A 30 és 45 tonnás gépek állandó hatkerék-meghajtásúak. Azért, hogy kemény terepen is gond nélkül boldoguljanak nehéz terepen is könnyedén elboldoguljanak hátsó önzáró differenciálművet, valamint manuálisan zárható központi differenciálművet kaptak.

A HA30A és HA45A

A dömperek kialakítása során fontos volt a manőverezőképesség, így többek között az alváz hátsó kerete hátrafelé szűkülő kialakítású, emellett a váltóba integrált első differenciálmű lehetővé tette az elülső vázszekció lerövidítését. Ezzel a Hyundai elérte, hogy a HA30A és HA45A a csuklósdömperek piacán a legkisebb fordulókörével rendelkezzen.

A megfelelő súlyelosztásnak köszönhetően a vezető már mindössze 45 százalékos beállítással is használhatja az önzáró differenciálművet, és a hajtás teljes zárás nélkül is eljut az első kerekekre bármilyen kormányállásnál.

Fókuszban a jövő

Évek óta eltérő véleményeket lehet hallani a szakértőktől arról, hogy milyen irányt fog venni az építőgépes szektor az erőforrásokat tekintve, de a hidrogén-üzemanyagcellás megoldás eddig nem szerepelt előkelő helyen.

A Hyundai viszont az új csuklós dömperek mellett azt is bejelentette, hogy az eseményen leleplezi a HW155H névre keresztelt, 14 tonnás hidrogén-üzemanyagcellás gumikerekes kotrógépét.

Sok technikai részletet egyelőre nem fedtek fel a gép kapcsán, de előzetesen annyit elárultak, hogy 8 órás lesz az üzemideje és 20 percet vesz majd igénybe a teljes feltöltése. A leleplezést követően a további részletekről mi is beszámolunk.

Ami a jövőt és technológiai megoldásokat illeti, a gyártó a standján belül egy külön technológiai zónát is kialakít, ahol minden eddigi alkalmazásukat, megoldásukat és jövőbe tekintő fejlesztésüket külön standdal mutatnak be.

Forrás: KHL