Arról már korábban hírt adtunk, hogy a brit gyártó komoly kutatásfejlesztési programot hirdetett, és mintegy 100 millió angol fontot fordítanak hidrogénüzemű motorok fejlesztésére. Ennek első állomása volt 2020, amikor elkészült a JCB 20 tonnás 220X kotrómodelljének hidrogén üzemanyagcellás prototípusa. Az elmúlt két évben 150 mérnök megfeszített munkájának köszönhetően a JCB már ötven különböző hidrogénüzemű belső égésű motort állított elő a fejlesztések során. Amelynek fontosságát mi sem jelzi jobban, mint hogy a projektet személyesen Lord Bamford, a JCB elnöke felügyeli. A cégvezető elmondta, hogy a fejlesztőcsapatnak viszonylag rövid idő alatt is jelentős eredményeket sikerült elérnie, melynek kézzelfogható eredményei a mostani hidrogénmotorral szerelt prototípusok. Emellett Lord Bamford azt is kiemelte, hogy a JCB-nek az iparágban elsőként sikerült teljesen működőképes, hidrogénnel tankolható belsőégésű motort kifejlesztenie.
A Rocestertől nem messze lévő tesztpályán mi is szemügyre vehettük az új hidrogénhajtású kotró-rakodót és Loadall teleszkópos rakodógépet. Ezek teljesítménye megegyezik a dízelmotoros változatokéval, és eltekintve a gépek fehér színétől, külsőre is nagyon hasonló a megjelenésük. A helyszínen kiróbálhattuk a gépek utántöltését is, a tartálykocsi szintén a JCB saját fejlesztése, ami nagyjából 16 kotró-rakodó újratöltéséhez szükséges hidrogéngázt képes szállítani.
Ha szeretnéd megnézni, hogy jutott el az angol építőgép-gyártó a dízeltől a hidrogénhajtású belsőégésű motorokig, olvasd el cikkünket itt: https://innovacio.grundonline.hu/uton-a-zero-kibocsatas-fele/.
.