Látogatóközpont a hídnál
Sal László a látógatóközpontról elmondta, hogy tíz konténerből áll, kétszintes és a híd átadásáig lehet belőle megfigyelni az építkezést. A látogatóközpontban makettekkel és videón mutatják be az építés fázisait, a szakma képviselői mellett várják az érdeklődőket is, most szombaton pedig nyílt napot tartanak.
Az új komáromi Duna-híd a meglévő vasúti hídtól 170 méterrel nyugatra épül meg. A beruházás tavaly nyáron kezdődött meg, és a tervek szerint 2019 őszére fejeződik be. A hídszerkezet egypilonos, ferdekábeles híd, acél pályalemezzel. A híd 600 méter hosszú és kétszer egysávos főút vezet majd át a Duna felett, kerékpárutat, gyalogos járdát, közvilágítást is kialakítanak rajta. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak.
A kétoldali közúti csatlakozás két külön beruházásban épül meg, a Magyarországon tervezett út a 131 sz. főút, Komárom déli elkerülő úthoz csatlakozik. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz. Az új közúti híd elkészülte után a teherforgalom az M1 autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt, így jelentősen mérséklődik a lakott területek zaj- és környezeti terhelése, illetve gyorsabbá és biztonságosabbá válik az átkelés.
Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója a elmondta, hogy az új átkelőt a H-M DUNAHÍD Konzorcium építi meg, amelynek tagja a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. is. A kivitelezés nettó összege 91,2 millió euró, azaz mintegy 28,6 milliárd forint, az összeg 85 százaléka uniós forrás.