A közleményben azt írták, hogy a próbaterhelés során statikus és dinamikus terhelést végeznek, a hídszerkezet különböző részein, elemein mérik az ezek hatására bekövetkező alakváltozásokat, a szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket.
Az új komáromi Duna-híd esetében a statikus próbaterhelést 32, egyenként 31,6 tonna súlyú tehergépkocsival végezték el, összesen 16 teherállás kombinációban – írják. A dinamikus terhelés ideje alatt két tehergépkocsi megy át a hídon 5, 20, 40 és 60 km/órás sebességgel. A próbaterhelést és a méréseket a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakemberei végezték el – olvasható a tájékoztatásban.
A NIF kiemelte, hogy az új komáromi Duna-híd kivitelezése már közeledik a befejezéshez. Hozzátették, hogy folytatódik a közvilágítási oszlopok, korlátok elhelyezése, a híd monitoring és riasztó rendszerének telepítése, valamint a lámpák, hajózási jelzések felszerelése. A magyar oldali csatlakozó útból egy közel 25 méter hosszú szakasz befejezése is hátra van még – írják.
Az új komáromi Duna-híd kivitelezését a H-M DUNAHÍD Konzorcium végzi nettó 91,2 millió euró értékben – ismertette a NIF.