Jól halad a Kalocsa-Paks Duna-híd építése

A Kalocsa és Paks között épülő műtárgy lesz a 20. magyarországi Duna-híd .

A 2024 nyarára elkészülő Duna-hídnak köszönhetően Kalocsa és az M6 autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő hozzávetőlegesen 15 percre csökken. Az új híddal egy 70 kilométeres kerülőút megtétele válik szükségtelenné.

Az új Duna-híd munkálatai tavaly nyár óta tartanak. Jelenleg főként az alépítményi munkák zajlanak, de már készül a bal oldali hullámtéri híd acél felszerkezete is. A 10 támaszú, 946,2 méter hosszúságú híd három részből áll össze, melyek szerkezete különböző, de mégis egy egységet alkot – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).

Jól halad a Kalocsa-Paks Duna-híd építése

A bal oldali (kalocsai) hullámtéri híd helyszíni összeszerelése 85 százalékban már megtörtént. A Duna partján készre hegesztett szerkezetet egy hidraulikus meghajtású tolópad tolja a helyére. A hullámtéri híd 13 darab, 14,6-18,2 méter hosszú szerkezeti elemből áll. Jelenleg a tizedik elem összeszerelése zajlik és a híd már kilenc sikeres tolási fázison, 135 méteren túl van, elérte a 2. jelű támaszt. Ahhoz, hogy elérje végső helyét, a 4. jelű támaszt, még közel 150 méter megtételére van szükség – ismertették.

Hozzátették: nemrégiben végeztek a 440 méter hosszú mederhíd két, a mederbe tervezett pilonos támaszának cölöpözési feladataival. A két mederpillér további építése a mederfenékre elhelyezett, acélszerkezetű kéregelemmel határolt száraz munkatérben történik. A kéregelemeket két ütemben emelték be, a munkatér vízzáróságát a mederfenékre vízalatti betonozással készült alaplemezzel együtt biztosítják.

Mint írták: innen épül a cölöpösszefogó gerenda, majd a pillér. A mederhíd felszerkezete a két mederpillértől kezdődően szabadon szereléssel fog történni. Az üzemben előregyártott acél felszerkezeti elemeket vízi úton szállítják a munkaterületre, amiket daruval emelnek be a helyükre.

A jobb oldali (paksi) hullámtéri hídnál a támaszok cölöpözése elkészült. Jelenleg a hullámtéri híd szerelőterének készítése zajlik. A szerelési munkák itt április végén indulnak el. Ezen az oldalon a híd a balpartihoz hasonló méretekben, 15 darab szerkezeti egységből készül és elemenként tolják majd előre, míg végül eléri végső helyét – közölte a NIF Zrt.

Forrás: NIF