Tájékoztatásuk szerint a budai aluljáróban a betonozási, vasszerelési és szigetelési munkák után már a burkolat alatti elektromos védőcsövek lefektetésénél tartanak a szakemberek. Ezek bevezetése után kezdődnek a villanyszerelési és az építészeti munkák, végül az aluljárók oldalfalaira kéregpanel-burkolat kerül majd.
A korábban kör keresztmetszetű aluljárókat a pesti és a budai oldalon is kiszélesítették: egyenes falakat építettek, illetve tágasabb, téglalap alakú keresztmetszetet alakítottak ki, ezért azok jobban beláthatók és így biztonságosabbak lesznek az arra közlekedőknek – írták.
A budai hídfőben a három méter széles kerékpáros-aluljáró helyén egy megváltozott vonalvezetésű, több mint négy méter széles átjáró készült, ennek eredményeként a kétirányú kerékpárút mellett egy elválasztott járda is épülhet a gyalogosan közlekedőknek. A pesti oldalon a korábbi gyalogos-aluljárót 4,1 méteresre szélesítették ki, hogy később lehetséges legyen a kerékpárral közlekedők áthaladása is.
![Szerkezetkészek a Lánchíd aluljárói](https://grundonline.hu/wp-content/uploads/2022/06/lanchid_felujitas_2-1.jpg)
Emellett folyamatban van a függesztőorsók vizsgálata. Ezek a szerkezetek kötik össze a láncokról leérkező függesztőrudakat a híd kereszttartóival. A felújítás során a tervezők és a műszaki ellenőrök közösen kiválasztották és megjelölték azokat az elemeket, amelyeket ellenőrzésre kivesznek, majd a Budapesti Műszaki Egyetem szakértői egyesével megvizsgálnak.
Ha a mérnökök ezt indokoltnak tartják, akkor a régi orsókat újakra cserélik. Egy-egy ilyen orsó 10-12 tonnás terhet tart, ezért az eltávolításuk és a visszahelyezésük során is különleges eszközökre, illetve nagy odafigyelésre van szükség, hogy a rudak terhelése ne változzon közben – emelték ki.
A közlemény szerint a további munkálatok is ütemterv szerint haladnak. A Lánchíd rekonstrukciója 2021 tavaszán kezdődött meg. A korszerűsítés a tervek szerint 2023-ig tart, de az útpálya már az év végén elkészül – közölte a BKK.
Forrás: BKK/MTI