Egyszerűbbé válhat az akadálymentes közlekedés a 3-as metró vonalán

Innovatív megoldást tesztel a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Zrt. a felújítás alatt álló 3-as metró vonalán, az akadálymentes közlekedés elősegítése érdekében gumiból készült peronhézag-kitöltővel csökkentenék a peron és a szerelvények közötti átlépési távolságot.

A BKV közleménye szerint öt állomáson – Újpest-központ, Újpest-városkapu, Forgách utca, Corvin-negyed, Határ út – zajlik a Platform Gap Filler (PGF), peronhézag-kitöltő tesztelése. A próba idejére a peronok szélére különböző hosszúságú fogakkal ellátott, körülbelül 60 centiméteres hungarocell darabokat rögzítettek, amelyek segítenek majd a végleges méretek beállításában.

A PGF egy erős, gumiból készült perontoldat, amely a megfelelő méretű elemek kiválasztásával és felszerelésével minimálisra csökkenti az átlépési távolságot a peronszél és szerelvény ajtajának széle között.

Rugalmas, ezért nem okoz sérülést a metrószerelvényben, ugyanakkor ellenáll az utasforgalom okozta terhelésnek, a meglévő adottságok figyelembevételével pedig utólagosan is beépíthető – ismertette a BKV.

Azt írták, hogy a peronok és a szerelvények közötti túl nagy, 5-6 centiméteres távolság problémájára a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) hívta fel a figyelmet, jelezve, hogy a kerekesszékkel közlekedőknek a 2 centiméter jelentene elfogadható értéket.

Hozzátették, hogy a probléma nem egyedi, világszerte alkalmaznak különböző műszaki megoldásokat a távolság csökkentésére a metrók, vasútvonalak állomásain. Az elvégzett vizsgálatok alapján a megoldást a PGF-elem beépítése jelentheti, amelyet több cég is gyárt, így beszerzése viszonylag könnyű, és több európai városban is alkalmazzák már.

Forrás: BKV/MTI